29 sanningar om mej själv

29 sanningar om mej själv!


- jag går fortfarande nt på A brunnar aldrig i livet! kanske låter töntigt men så äre och ser jag någon jag nt känner som gör det har jag sån jävla lust att bara gå dit och slå dom i ryggen tre ggr bara för att liksom. men icke därimot kan jag nt motstå att slå dom jag känner som går på A brunnar i ryggen tre ggr haha. och ser jag en K brunn som är typ 5 meter ifrån mej så känns det som ett måste att gå dit och hoppa på den haha! sjuukt men sån är jag. alltså, A brunnar hoppar jag över och K brunnar stampar jag på hahaha.

- jag verkligen avskyr matte i skolan! det är och har nog alltid varit ett utav mina västa ämnen. har nog alltid hatat det så som jag minns. jag vet nt säkert varför för har aldrig haft särskillt svårt för det men det bara finns där och det retar mej.

- jag har tre systrar och en lillebror. antar dom flesta visste om mina systrar men min lillebror? det var något nytt för några tror jag. men de sant fast vi har bara samma pappa så vi är som halv syskon men endå.

- jag sminkar mej varje vardag och ibland på helgerna. jag klarar nt av att gå till skolan eller visa mej utan smink förutom i familjen. visst finns det undantag men jag går i stort sätt aldrig utanför dörren utan smink.

- jag har välldigt dåligt tålamod till exempel håller jag på med nånting eller väntar på något så kan mitt tålamod brista välldigt snabbt har alltid varit sån och kommer nog alltid att va.

- jag brukar hata mitt utseende. visst finns det dagar då jag kan se helt okej ut men för det mesta så brukar jag vara missnöjd. venne varför det har bara blivit så om jag får säga det själv så såg jag mycket mycket bättre ut som liten!

- jag hatar då folk tjatar på mej tycker liksom bara att situationen blir värre då. sure ibland kanske det behövs men frågar ni mej personligen så tycker jag nt det. jag tycker bara det blir riktigt jävla drygt! men så vill ni nt ha en grinig emelie, tjata nt på mej!

- jag har faktiskt flera olika smeknamn såsom emmiz, em, ems, melle, emsa, tomatiz osv. dock kallades jag mest emmiz i 5-6an och mest för att kunna skilja på mej och emelie e. och tomatiz är bara något som jag och amanda kom på för flera år sedan, tomatis ♥ gurkiz.

- att jag var välldigt nära döden som liten är nt många som vet jag låg på sjukhus med 42 graders feber och höll helt enkelt på att dö.

- min riktiga hårfärg är faktiskt blond, ljus ljus blond. det är nt alla som tror på mej när jag säger det men så är det och ska jag va ärlig saknar jag det håret lite. med andra ord så ångrar jag liite att jag ens börja färga mitt hår. skulle kanske låtit det va som det var? men så tänkte jag nt då.

- jag är extremt rädd för små kryp och insekter! kan liksom börja skrika bara jag ser typ en spindell två meter ifrån mej det är gaalet! tar absolut nt i dom!.

- jag kan faktiskt lite spanska dels för att min syrra lärt mej lite granna sen att i halva 7an gick jag på spanska tills dess att jag flytta. jag tyckte det var riktigt kul faktiskt men tyvärr så minns jag knappt nånting utav det idag.

- jag hatar att städa! och trivs faktiskt konstigt nog bättre när jag har det ostädat.

- jag kan faktiskt även om det nt märks alltid så kan jag va riktigt högljud! folk brukar kunna tycka det blir jobbigt tillslut till och med. men det är när jag är mej själv, mitt riktiga jag.

- jag har gått i 8 olika skolor. går i min åttonde nu. kan för skojjs skull ta och räkna upp dom i ordning; solskenet, fole skola, västerhejde, möklinta kyrkskola, gränby, ekeby, brantingsskolan, ekeby 2. det var alla haha tro det eller ej men så mycket har jag flyttat i mitt liv.

- jag har ätit kanin mat en gång fast mest på skojj dårå jag och sarah slog vad med oss själva att vi nt skulle äta kanin mat men det gjorde vi! hahaha sjukt.

- jag röker ibland, i know i'm bad. men till en början tyckte jag nog precis som dom flesta andra att det bara var coolt att göra det så hängde med i grupptrycket tills jag tillslut tyckte det var gott och då övergick det från coolhet till godhet eller vad man ska säga haha så ja nu för tiden röker jag nt för att jag tycker det är coolt utan för att det är gott. jag är nt beroende så skulle ju kunna sluta men jag röker faktiskt aldrig egna cigg bara när jag får från kompisar eller så såatte.

- jag har skolkat välldigt mycket i mitt liv och gör det fortfarande. och vet ni va? jag står för de. jag bryr mej nt om vad andra tycker jag gör precis som jag vill. jag vet det är lag att man måste gå i skolan i grundskolan men jag går för det mesta men ibland så nej då blire bara nt så fråga mej nt varför.

- något som nt många vet om mej och som en del kanske tar som ett skämt är när jag säger att jag skriver egna låtar det kan tyckas svårt men nt för mej. antar jag har något sånt i blodet eller så vad vet jag men jag skriver nt vanliga musikal låtar eller så utan skriver hiphop. jag skriver för att jag tycker det är kul och för att få ut känslor på ett bra sätt. för att slippa ta ut det över personer så skriver jag av det mesta i låtar så som jag känner. jag försöker även att spela in dom men har ingen bra mic och inget bra program så det skiter sej men jag ska fixa det en vacker dag! har dessutom fått bra kritik utav mina vänner som hört mej rappa för dom så ja.

- jag har faktiskt stått på scen i mitt liv tro det eller ej. men det var nt för mina låtar jag skriver utan det var när jag gick i 5-6an med kören jag gick i då som jag tyckte va såå kul men som jag nu skulle tycka var bara pinsamt. sen var det i 6an då vi hade gjort en teater med klassen och jag skulle va askungen. haha låter cp men det var faktiskt något av det roligaste jag gjort i mitt liv! trotts jag till en början gick ensam ut på scenen framför några hundra människor. men jag ångrar ingenting!

- jag ääälskar kläder och att shoppa! sure jag är tjej och borde älska sånt men jag gör det verkligen ordentligt! nästan så att jag knappt kan spara mina pengar när jag får dom haha typ så att jag vill handla upp dom dirr på kläder men men.

- något jag hatar är att läsa. jag vägrar att läsa på fritiden det är bland det värsta som finns! enligt mej så fattar jag nt varför folk kan vilja läsa frivilligt ens men aja deras val.

- jag kan nt leva utan musik! jag älskar det! jag lyssnar på musik överallt tyyp i datan, på radion, i mobilen osv osv. klarar mej helt enkelt nt utan.

- jag bor bara med en utav mina biologiska föräldrar och har nästan alltid gjort. min pappa flyttade ifrån oss när jag var cirkus ett år och sen dess har jag haft sämst kontakt med min pappa. eller visst har vi pratat ibland och så men nt alls som en pappa och dotter borde göra.

- som jag skrev längre upp hatar jag matte. men även idrott ska jag tala om för er har alltid försökt haft massa ursäkter till att slippa va med. därutav mitt ig i idrott.

- något mindre bra är att jag är så beroende av choklad som folk kan va utav cigg behöver jag säga mer?

- jag är moster och har vart det sen 9 år tillbaka haha låter sjukt men de sant. till clarah 9 år, diana 5 år, milian 1 år och tio månader, och alva 3 månader. se där ni!

- jag har somnat på en lektion haha ja de sant fast första ggn jag gjorde det var nog i 5an eller 6an minns nt riktigt men i alla fall då jag och tess somna på varran hahaha! asso ja vi somna och vakna nt förens dom andra väckte oss ehe.

- jag är dum nog och biter på naglarna. ni kan ta det som att det är äckligt, omoget, konstigt eller vad ni vill men de bara är så det är en dålig vana jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0