svar på kommentar



fick en kommentar från Dina min syssling som jag tänkte svara på här i bloggen så hoppas du kollar in igen och ser det här inlägget.

ang min blogg och designerna till den gör jag oftast helt själv nu för tiden. förut kunde jag inte ett skit om sånt med alla dessa koder och grejer så lät alltid mina kompisar eller någon annan göra det åt mej men nu har jag lärt mej själv helt enkelt. började med att jag kollade in andra bloggar och internetsidor där det stod massa tips på exakt hur man skulle göra för att ändra saker och ting i stilmallen/kodmallen. sen efter att ha kollat ett antal gånger så fastnade det bara och nu gör jag det mesta själv. headers som jag gör dom gör jag i photoshop (går bra med annat bildprogram också men ps är bäst) vilket går att ladda ner gratis lite här och var. från första början kunde jag inte det heller men man lär sig ganska snabbt endå. sen är det bara att utgå efter måtten i stilmallen på wrappern och header biten där i och göra en header som är exakt lika bred och hög som måttet i stilmallen. annars om headern är för stor eller för liten är det bara att minska eller öka storleken i stilmallen. låter skiit svårt jag vet men det är ganska komplicerat att förklara men lättare att förstå om du ser bilder som visar eller har någon brevid dej som visar dej hur du ska göra. är dock inte säker på hur det ser ut på din blogg eftersom du har blogspot typ eller vad det heter så det ser nog inte precis likadant ut där men hoppas du förstod lite i alla fall :) annars är det bara att skriva till mej om du inte fattade nåt hahah men lycka till!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0